5 מיתוסים לא נכונים על נשירת שיער

השיער שלנו הוא אחד המאפיינים הבולטים המשמשים להגדרת הזהות שלנו ובשל כך, התופעה הנפוצה של נשירת השיער, מטרידה את מנוחתם של אנשים ונשים כאחד ומביאה אותם לחפש פתרונות שונים ומגוונים. אך עוד לפני כן, כדאי שתכירו כמה מיתוסים נפוצים על תופעת נשירת השיער, אך בהחלט לא נכונים.

ממה נגרמת תופעת נשירת השיער?

נתחיל בזה שנרגיע – יש הרבה דרכים לטיפול בנשירת שיער, אך עוד לפני כן, כדאי לדעת ממה נגרמת התופעה הנפוצה של נשירת השיער, אשר אינה מבדילה בין נשים לגברים ואף לא בין הגילאים השונים, כשהיא מופיעה בנסיבות שונות ומגוונות.

כאמור, הגורמים לנשירת שיער הם רבים ומגוונים ויחד עם זאת, ניתן למנות מספר גורמים עיקריים לתופעת נשירת השיער, ביניהם, חוסרים תזונתיים המביאים למחסור בוויטמינים וחלבונים החיוניים לצמיחת השיער, תופעות לוואי בעקבות נטילת תרופות מסוימות, תגובה למצבי גופניים ורגשיים חריגים, הורמונים, מטען גנטי ועוד.

 

 

5 מיתוסים על נשירת שיער שהם פשוט לא נכונים

מיתוסים, כמו מיתוסים, הם לא בהכרח נכונים וחלקם פשוט מומצאים, אך עם הזמן והשמועות שעוברות מפה לאוזן, ובמיוחד בעידן הרשתות החברתיות, בו ניתן להפיץ שמועות ומיתוסים תוך דקות ספורות, ישנם מיתוסים שהפכו עבורנו למעין עובדה מוגמרת שאין עליה עוררין ובדיוק בשל כך, החלטנו להרים את הכפפה ולנפץ מספר מיתוסים פופולאריים:

חבישת כובע מזיקה לשיער וגורמת להתקרחות

רבים מאיתנו מאמינים כי חבישת כובע לפרקי זמן ממושכים, עלולה לפגוע בשיער ולהביא לנשירתו. אך למען האמת, ההפך הוא הנכון, כאשר דווקא חשיפה ממושכת לשמש מהווה גורם מזיק לשיער, כשקרני השמש הופכות את השיער לדקיק ושברירי במיוחד. כך, תוכלו להקפיד להיות חכמים בשמש, מבלי צורך לפחד על מראה השיער.

ככל שהשיער אורך יותר, הסיכוי לנשירה גדול יותר

על אף שטענה זו נשמעת הגיונית למדי, בעיקר בשל המחשבה כי ככל והשיער ארוך יותר, הרי שזקיקי השיער נחלשים יותר, מחקרים שונים מראים כי לאורך השיער אין שום השפעה, לטובה או לרעה, על תופעת הנשירה.

גילוח או תספורת יצמיחו שיער חזק יותר

לא נכון. אופן גידול השיער שלנו טמון בזקיקי השיער, הנמצאים בתוך הקרקפת שלנו וכלל אינם מושפעים מפעולות גילוח ותספורת, המתרחשות מחוץ לאזור הקרקפת שלנו.

נטילת אבץ תסייע למניעת נשירה

במרבית המקרים, נטיל אבץ אינה הוכחה כמסייעת במניעת הנשירה, כאשר עודפי אבץ אף מחלישים את יכולת הספיגה של ויטמינים ומינרלים שונים.

עדיף לסרק את השיער כשהוא רטוב

לא נכון. כל עוד הסירוק מבוצע בצורה עדינה, אין כל הבדל בין סירוק שיער יבש לסירוק במצב רטוב, לפחות בכל הקשור לתופעת הנשירה.

נשירת שיער – להבדיל בין עובדות לבין מיתוסים

בסופו של דבר, לכולנו חשוב שהשיער שלנו יישאר איתנו לאורך שנים, כאשר יש הרבה דרכים לטיפול בנשירת שיער ובהתאם, גם הרבה מיתוסים הנוגעים לטיפול ודרכים למנוע את הנשירה. יחד עם זאת, ראינו כי בהרבה מן המיתוסים אין ממש ולכן, חשוב להבדיל בין מיתוסים מומצאים לבין עובדות מוכחות.

המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, כדי לקבל את הטיפול המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.

נגישות